Μεταφορική εταιρεία ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑ μεταφορές μετακομίσεις
Tags: Ετικέτες:

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΕΙΣ XΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ

Όλοι μας βλέπουμε ταινίες επιστημονικής φαντασίας όπου η οδήγηση και οι μεταφορές γίνονται χωρίς οδηγούς και τα αυτοκίνητα κινούνται με την μέγιστη ταχύτητα καθώς επικοινωνούν και οι μεταφορές και οι μετακομίσεις γίνονται με ασφάλεια και ακρίβεια. Είναι κοντά μας ή μακριά αυτό το μέλλον για μεταφορές και για οδήγηση χωρίς οδηγούς; Τι θα μπορούσε και σε ποιους τομείς θα μπορούσε να ωφελήσει η οδήγηση χωρίς οδηγούς την καθημερινότητα μας και τι θα προσφέρει στο γενικότερο σύνολο και γενικότερα στις μεταφορές μας; Όλα αυτά τα ερωτήματα θα προσπαθήσουμε να τα απαντήσουμε στο παρακάτω άρθρο.

Οι ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ

Σήμερα όλες οι μεταφορές (και για ακόμα τουλάχιστον  10-20 χρόνια στην Ελλάδα) γίνονται με οδηγούς , αλλά τα ηλεκτρονικά συστήματα παίζουν πλέον πολύ μεγάλο ρόλο στην οδήγηση. Τα καινούρια αυτοκίνητα (EURO 5 και πάνω) διαθέτουν σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθητικά εργαλεία τα οποία κάνουν την ζωή του οδηγού πιο εύκολη. Από το γνωστό σε όλους μας cruise control, στο gps για ταχύτερη διαδρομή με λιγότερη κίνηση, στο ηλεκτρονικό σύστημα εξοικονόμησης καύσιμου , τον ηλεκτρονικό ταχογράφο και πολλά άλλα ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτουν πλέον τα φορτηγά και τα φορτοταξί η τεχνολογία κάνει αισθητή την παρουσία της στα Φορτηγά αυτοκίνητα.

μεταφορά με οδηγό

ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ

Σχεδόν όλες οι εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα, έχουν ένα τμήμα (αν όχι περισσότερα) που ασχολείται με την οδήγηση χωρίς οδηγό. Το κόστος για να δημιουργηθούν αυτοκίνητα που θα οδηγούν μόνα τους στην πραγματικότητα δεν είναι υπέρογκο (μεγάλο αλλά όχι τόσο μεγάλο που να μην αξίζει να ασχοληθούν οι εταιρείες) και όταν φτάσει τελικά στην γραμμή παραγωγής ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα μειωθεί και άλλο και συμπιεστεί.

Ας ξεκινήσουμε όμως με το να καταλάβουμε πως λειτουργούν τα αυτοκίνητα τα οποία δεν χρειάζονται οδηγό. Χονδρικά τα αυτοκίνητα θα πρέπει μέσω συστήματος να διαθέτουν χαρτογράφηση της περιοχής που θέλουν να διανύσουν, να διαθέτουν κάποιους sensors, και η περιοχή που θέλουν να διασχίσουν να διαθέτει και αυτή ένα σύστημα έτσι ώστε να μπορεί το αυτοκίνητο να αντιλαμβάνεται τα τυχόν εμπόδια (π.χ. έναν άνθρωπο, ένα ζώο ) και τα άλλα αυτοκίνητα που δεν διαθέτουν το σύστημα αυτόματης οδήγησης. Στόχος είναι όλα τα αυτοκίνητα που διαθέτουν το σύστημα αυτόματης οδήγησης να  επικοινωνούν με ένα ευρύτερο σύστημα που θα μαζεύει όλες τις πληροφορίες και έτσι θα μπορεί να προβλέπει δρόμους που έχουν κυκλοφοριακό πρόβλημα και να δίνει εναλλακτικές διαδρομές έτσι ώστε να μην δημιουργείτε κυκλοφοριακό, αλλά και κατά κάποιο τρόπο να επικοινωνούν τα αυτοκίνητα έτσι ώστε να φτάνουν το ταχύτερο δυνατό με την μέγιστη ασφάλεια στο σημείο που θέλουν.

Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ότι τα αυτοκίνητα / φορτηγά κτλ. να μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους είτε έχουν οδηγό είτε όχι έτσι ώστε να μπορούν να αποφεύγονται ατυχήματα. Και αυτό είναι ότι πιο κοντινό και άμεσο θα συμβεί μέσα στα επόμενα χρόνια στον τομέα των αυτοκινήτων.

H uber στόχος της είναι να έχει πλέον μια πλήρως ηλεκτρονική εφαρμογή όπου ο χρήστης θα παραγγέλνει το ταξί του από το κινητό και θα τον παραλαμβάνει ένα αυτοκίνητο χωρίς  οδηγό όπου θα τον πηγαίνει στον προορισμό του! Ενώ η Volvo έχει ως στόχο να μειώσει τα ατυχήματα κατά 100% δηλαδή με την τεχνολογία που θα διαθέτει να μην συμβαίνουν ατυχήματα! Η Nissan, η  google , η toyota και η Hundai συνεργάζονται για να μας δώσουν όσο πιο γρήγορα γίνεται ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό και πραγματοποιούν τις δοκιμές τους σε San Francisco και Pitsburg.

Η ΟΔΗΓΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΣΤΟ ΚΟΝΤΙΝΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ

Πιο πάνω αναφερθήκαμε για την οδήγηση χωρίς οδηγό γενικότερα και το πως αυτή μπορεί να γίνει και τι θα μας δώσει. Φυσικά αυτό δεν θα γίνει αύριο ούτε καν μεθαύριο αλλά μετά το 2025 σε τεχνολογικά ανεπτυγμένα κράτη και μετά το 2035 στα υπόλοιπα και όχι με μιας . Αυτό που θα γίνει άμεσα όμως μέσα σε 2 με 3 χρόνια είναι σε κάποιες μεταφορές είτε λιμανιών είτε μικρών αποστάσεων να υπάρχουν φορτηγά για μεταφορές χωρίς οδηγό. Έτσι θα υπάρχουν φορτηγά εντός ορισμένων περιοχών (είτε λιμανιών, είτε βιομηχανικών περιοχών) όπου θα υπάρχουν οριοθετημένες λωρίδες για φορτηγά χωρίς οδηγούς. Η Volvo έδωσε ένα video στην κυκλοφορία για το πως θα είναι το μέλλον σε τέτοιους χώρους και έχει μεγάλο ενδιαφέρον.

 

 

ΠΟΙΑ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΤΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Εκτός από την μέγιστη ασφάλεια που θίξαμε παραπάνω υπάρχουν πάρα πολλά ακόμα πλεονεκτήματα τα οποία δεν μπορείτε να φανταστείτε.

    1. Το πρώτο όπως είπαμε παραπάνω είναι η ασφάλεια στις μεταφορές καθώς θα επικοινωνούν τα αυτοκίνητα μεταξύ τους και θα υπάρχουν sensors στους δρόμους όπου θα τα ειδοποιούν για πιθανά εμπόδια πολύ πρώτου τα δουν μπροστά τους (π.χ. μια κατολίσθηση σε μια στροφή)
    2. Η κατανάλωση καύσιμου θα μειωθεί στο βέλτιστο καθώς θα μπορεί κάποιος να έχει την καλύτερη κατανάλωση καύσιμου (είτε πετρελαίου , είτε ηλεκτρικό ρεύμα κ.α.) , έτσι το κόστος μια μεταφοράς θα μειωθεί  καθώς το κόστος για το κύριο συστατικό του θα μειωθεί. Επίσης το κόστος σε ανταλλακτικά αυτοκινήτων θα μειωθεί καθώς δεν θα φθείρονται τόσο εύκολα.
    3. Μιλώντας για κόστος θα μειωθεί και το κόστος της μεταφοράς λόγω του ότι δεν θα υπάρχει οδηγός (σκεφθείτε ότι στην Ελληνική αγορά ένας οδηγός κοστίζει το λιγότερο 1200 ευρώ τον μήνα στον εργοδότη του ενώ στο εξωτερικό πολύ παραπάνω).
    4. Πιο γρήγορες και ακριβείς μεταφορές. Οι μεταφορές θα γίνονται με ακρίβεια στον χρόνο καθώς δεν θα μπορεί να κοιμηθεί κάποιος οδηγός και δεν θα υπάρχουν ωράρια. Επίσης όλα θα μπορούν να είναι προγραμματισμένα μέρες ή και εβδομάδες πριν ανάλογα με το φορτίο , οπότε θα υπάρχει πρόγραμμα για όλους!
    5. Το πιο σημαντικό είναι το περιβαλλοντολογικό όφελος που θα υπάρξει καθώς λόγω τις μειωμένης κατανάλωσης καύσιμου, δεν θα υπάρχουν τόσοι ρύποι. Ακόμη τα λάστιχα δεν θα φθείρονται τόσο εύκολα και γενικότερα το αυτοκίνητο δεν θα χαλάει τα εξαρτήματα του τόσο εύκολα και έτσι δεν θα υπάρχουν υλικά που μολύνουν το περιβάλλον.
    6. Φθηνότερο κόστος προϊόντων για τους καταναλωτές. Το κόστος μεταφοράς για τα περισσότερα προϊόντα είναι αμελητέο σε σχέση με την αξία τους , αλλά σκεφθείτε ότι με μια πλήρως βελτιστοποιημένη μεταφορά από πλευράς κόστους, θα συρρικνωθεί ακόμα περισσότερα το κόστος της μεταφοράς.
    7. Και τέλος κάτι το οποίο μπορεί να μην το είχατε στο νου σας είναι η πληροφορία που θα μας δίνουν τα αυτοκίνητα. Στη σημερινή εποχή η πληροφορία είναι το πιο σημαντικό για την λήψη αποφάσεων. Τα αυτοκίνητα όπως προείπαμε θα μπορούν να στέλνουν τις πληροφορίες τους σε ένα γενικότερο σύστημα. Έτσι οι κυβερνήσεις θα μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις βασιζόμενες στις πληροφορίες (π.χ. εάν υπάρχει κάπου μεγάλη κίνηση ίσως διεύρυνση του δρόμου).

Στα αρνητικά μπορούμε κυρίως να πούμε ότι επειδή μιλάμε για μηχανές και υπολογιστές φανταστείτε να χακαρει ένα αυτοκίνητο ή ακόμα χειρότερο το σύστημα το οποίο θα δίνει σε όλα κατευθύνσεις. Τέλος ένα ακόμα αρνητικό είναι ότι λόγω των υπολογιστών που θα χρησιμοποιούνται για αρχή η απαίτηση σε ενέργεια θα είναι αυξημένη (εάν και αργότερα αυτό το πρόβλημα μπορεί να λυθεί  με φόρτιση των αυτοκινήτων καθώς το μέλλον είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και γενικότερα με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας φιλικές προς το περιβάλλον).

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ

Σε όλα τα παραπάνω που αναφερόμαστε προβλέπουμε να γίνουν πολύ σταδιακά, και κυρίως αρχικά σε αυτοκινητόδρομους  και σε μεταφορές πληρών φορτίων. Στην Ελλάδα λόγω του κακού οδικού δικτύου και λόγο της γενικότερης ιδιαιτερότητας της ελληνικής αγοράς στον τομέα της μεταφοράς, προβλέπουμε να γίνουν αυτές οι αλλαγές ακόμα και στις μεγάλες μεταφορές σε πολύ μεταγενέστερο χρόνο. Για παράδειγμα σε μια μεταφορά ενός κιβωτίου από την πόλη της Θεσσαλονίκης στην πόλη της Καβάλας, Θα μπορούσε η μεταφορά από Θεσσαλονίκη – Καβάλα να γίνει με Φορτηγό χωρίς οδηγό, αλλά η παράδοση στον τελικό πελάτη για πολλά χρόνια ακόμα θα χρειάζεται οδηγούς λόγω στάθμευσης και λόγω ιδιομορφιών των πόλεων.

Σε λιγότερα χρόνια ο οδηγός ίσως αποκτήσει συμβουλευτικό χαρακτήρα υπογραφής εγγράφων ή απλά ξεφορτώματος του εμπορεύματος μέχρι μετά από πάρα πολλά χρόνια να εξαλειφθεί.

ΑΛΛΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Σε άλλες μεταφορές παρακάτω σας παρουσιάζουμε μεταφορές του ακόμα πιο μακρινού μέλλοντος με drones (όχι που όλοι ξέρουμε)  αλλά και ενός πιο κοντινού μέλλοντος με το Hyperloop One system που σχεδιάζεται στο Abu Dabi

 

 

 

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Η μεταφορά χωρίς την βοήθεια του ανθρώπου θα έρθει. Το πότε δεν είναι γνωστό αλλά σίγουρα σε 10 – 20 χρόνια θα είναι μια πραγματικότητα που θα αφορά όλους μας. Τα θετικά και κυρίως η θετική επίδραση που θα έχει στο περιβάλλον μας είναι ίσως το σημαντικότερο αφού θα υπάρξει πραγματικά μεγάλη μείωση ρύπων. Αυτό που θα δώσει την πραγματική ώθηση στην οδήγηση χωρίς οδηγό είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη ( Α.Ι. ) η οποία είναι αυτή πάνω στην οποία όλοι η τεχνολογική κολοσσοί είναι αφοσιωμένοι αυτή την στιγμή. Η ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑΣ Ο.Ε. βρίσκεται δίπλα στις τεχνολογικές εξελίξεις και προσπαθεί πάντα να σας ενημερώνει εάν σας άρεσε το παραπάνω άρθρο κάντε το share στα μέσα κοινωνικής Δικτύωσης !

Summary
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΕΙΣ XΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ
Article Name
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΕΙΣ XΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ
Description
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα για την οδήγηση χωρίς οδηγό. Πόσο κοντά είναι οι μεταφορές εμπορευμάτων χωρίς οδηγό. Ποιο το κοντινό μελόν στις μεταφορές; Πως θα γίνουν και γιατί φθηνότερα τα προϊόντα, πως επηρεάζονται από τις μεταφορές. Ακόμα πιο μελλοντικές μεταφορές χωρίς οδηγό
Author

Comments are closed.